Zápisky z dovolené na Ukrajině 2011

Příprava Slovensko 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den
7.Den 8.Den 9.Den 10.Den 11.Den 12.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 1 - Užgorod

Pěší přechod v obci Veľké Slemence je příjemný. Slovenští celníci jen zkontrolují doklady, ukrajinští se Vás vyptají, kam a na jak dlouho cestujete, provedou namátkovou kontrolu a za chviličku jste na Ukrajinském území. Máte-li štěstí, ještě prohodí pár vtipných frází (např. když jsem říkal, že mám rezervovaný hotel Inturist v Užgorodě, povídá, a víte, že je zavřený - včera vyhořel. Následně se tomu oba zasmějeme.)
Po překročení hranic nacházíme soukromé taxi a dohodneme cenu (standardní 10EUR) pro cestu do Užgorodu. Taxikář nás vysadí přímo u hotelu. Na recepci vše proběhne bez problémů (včetně platby kartou) ani s telefonickou rezervací problém nebyl.
Těším se, až uvidím, jak doopravdy vypadá to "knížecí" apartmá za 550 UAH. Opravdu mne nezklamalo. V takovém luxusním hotelovém pokoji jsem nebyl. Šťoural by mohl říct, že to je z náhražek, "jen na oko". Bylo to však vše velmi vkusné a ladilo to. Našly se i nějaké drobné nedostatky po předchozích hostech (nic podstatného - opravdu by se na tom mohli vyžít jen šťouralové - ty bych ostatně obecně doporučoval na Ukrajinu nebrat). Já však byl víc než na 100% spokojen.
Po ubytování jsme vyrazili do města. První cesta vedla přes obchod na nádraží, kde jsem rezervace vyměnil za právoplatné lístky na vlak. Poté jsme šli do centra. Přes náměstí Šándora Petőfi a pěší most "zámků" (na zábradlí mostu nechávají zamilovaní připnuté zámky se svými jmény) jsme šli na náměstíčko poblíž filharmonie (židovské synagogy).
Zde v okolí jsme se nejdříve jen tak procházeli. Přitom jsme narazili na mapku historického centra Užgorodu. Od ní jsme pak kolem různých zajímavostí (bohužel už si přesně nepamatuji všechny), mj. řeckokatolické katedrály (zde byla další z mapek), šli na hrad. Odtud jsme uličkami směřovali již k hotelu.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.