Zápisky z dovolené na Ukrajině 2011

Příprava Slovensko 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den
7.Den 8.Den 9.Den 10.Den 11.Den 12.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 2 - Mukačevo

Po snídani jsme se sbalili a přesunuli se k autobusovému nádraží a odtud jsme jeli autobusem do Mukačeva. Bez problémů jsme všichni seděli, avšak společně s našimi batohy na stejném sedadle. Cesta proběhla bez problémů. Z nádraží jsme se k hotelu nechali dovézt taxíkem (20 UAH). Hotýlek - spíše penziónek od pohledu zářil důvěrou. Na recepci nás mile přivítali a uvedli do pokoje.
Po chutném obědě v místní restauraci jsme vyrazili na hrad Palanok (penzion se dle hradu též jmenuje Palanok). Tentokrát jsme se vydali na jeho prohlídku. Určitě stála za to. Pravda, výzdoba sálů není srovnatelná s našimi hrady a zámky, srovnatelné není však ani vstupné (to by se zde dle našich poměrů dalo považovat za symbolické). Před cestou do penzionu nás ještě chvíli na hradě zdržel déšť. Naštěstí byl vydatný, ale krátký. Po návratu na penzion však ještě znovu začalo pršet. Jak přestalo, vydali jsme se "maršrutkou" (linkové taxi - z našeho pohledu je to autobus "bez jízdního řádu") do centra. Bylo již dost navečer a každou chvíli hrozil déšť (párkrát nejen zahrozil), tak jsme si prohlédli pěší zónu a blízké okolí a vydali se zpět na penzion.
Večer se nám z okna pokoje ještě naskýtal krásný pohled na hrad.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.