Zápisky z dovolené na Ukrajině 2011

Příprava Slovensko 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den
7.Den 8.Den 9.Den 10.Den 11.Den 12.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 0 - cesta a Slovensko

Z Brna jsme vyrazili již v sobotu kolem Trenčína, Žiliny a Popradu do Michalovců. Pod Michalovcema jsme v jedné dědince navštívili přátele. Ti nás navečer dovezli na chatu u Zemplínské Šíravy. Do úterý jsme tedy byli ubytováni zde.
V neděli jsme navštívili Vinianské jezero (u obce Vinné). Je to rekreační zóna. Nazývají to sice vstupným, platí se tu však pouze parkovné (o víkdndu 5 EUR). Co je milé, je na celý den, tj. pokud odjedete (např. na oběd), můžete se vrátit. Samotné jezírko je příjemné, voda byla teplá a poměrně čistá. Lidí sice dost, ale na to, že byla neděle, tak se to docela dalo. Zaplavali jsme si, vykoupali se.
Odpoledne jsme pak ještě vyrazili na Morské oko (u obce Remetské Hámre). Hezké jezírko, příjemná procházka kolem něj.
Večer po návratu na chatku jsme ještě šli s Honzíkem nasát atmosféru dolů k Zemplínské šíravě (jsou tam různé stánky, hospůdky ...). A opravdu bylo fajn, takže jsme si řekli, že tam vezmeme zítra i ostatní.

V pondělí jsem si říkal, že se podíváme do Michalovců, kde případně navštívíme informační centrum a bude-li na co, podíváme se do okolí. V Michalovcích je hezká pěší zóna s parčíkem, fontánkami ap. Moc dalšího jsme k vidění nenašli. Informační centrum jsme také našli, bohužel pro sestavu, v jaké jsme byli, jsme nic zajímavého v blízkém okolí nenašli. Tak jsme si zajeli do obce Sobrance na oběd (tam jsme minule jedli s Honzíkem a jak tenkrát, tak i nyní jsme byli s jídlem spokojeni). Proti minulé návštěvě nám to kolem hospůdky zastavěli (rozrostla se o další obchůdky), ale nakonec jsme ji našli (je mezi sámoškou a autobusovým nádražím na hlavní cestě). Pak už jsme jeli na sraz s kámoškou. S tou jsme se dohodli, že nás vezme zítra po obědě na hranice do obce Veľké Slemence. Večer jsme pak šli i s ostatními k Šíravě, tím, že bylo pondělí, nebylo to ono (jako v neděli). Ale fajn stejně bylo.

Tak zítra je den 1.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.