Zápisky z dovolené na Ukrajině 2011

Příprava Slovensko 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den
7.Den 8.Den 9.Den 10.Den 11.Den 12.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 10 - Oděsa

Ráno jsme vyklidili pokoje a vydali se směrem k "Velké fontáně". Od konečné zastávky tramvaje jsme se nejdříve vydali k moři. Zde již byla pláž čistá bez řas. Tak přece jen jsme měli vyzkoušet hledat jinou pláž.
Pak jsme se vydali k mysu označenému Velká fontána. Zde jsme však našli "jen" klášter. Co bylo na kostele v areálu zajímavé je to, že byl dvoupatrový, pod hlavním kostelem byl spodní chrám. Něco jako v Marseille Bazilika Notre-Dame de la Garde (pokud mne pamět neklame, ta je "třípatrová"). Odtud jsme se vydali pěšky k Memoriálu 411. baterie - muzeu obránců Oděsy. Poblíž jsme si dali na oběd arménský šašlik a vrátili se na hotel pro věci a šli na vlak zpět do Kieva.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.