Zápisky z dovolené na Ukrajině 2011

Příprava Slovensko 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den
7.Den 8.Den 9.Den 10.Den 11.Den 12.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 7 - Oděsa

Po příjezdu do oděsy jsme šli na hotel se zkusit ubytovat. Bylo opravdu brzo a tak jsme si zde nechali v úschovně věci a šli na první pěší obhlídku Oděsy. Vyrazili jsme jen tak bez mapy směrem, kde jsem předpokládal moře a přístav. Do přístavu jsme sice trefili přesně, bohužel však ne nejhezčími ulicemi. Z přístavu jsme se šli podívat, co že je nad vysokými schody. Nacházelo se zde centrum. Důkladnější obhlídku jsme nechali na později a jeli se ubytovat. Na hotelu ještě nebyly volné pokoje, prý za hodinu. Tak jsme se prošli po blízkém okolí a šli se ubytovat. Pravda, zatím jsme získali z objednaných pokojů jen 2 jednolůžkové. Pro začátek to stačilo. Díky za oficiální objednávku (pár lidí se marně domáhalo pokojů, které si ústně snažili zamluvit předchozí den).
Nyní jsme se vydali na pláž dle doporučení místních. Na pláž jsme se dostali poměrně bez problémů. Byla však po mnoha schodech dolů přes park (asi na většině míst v Oděse je nutné od MHD k pláži sejít z kopce a poté absolvovat cestu zpět nahoru). Pláže jsou zde písčité. Ty "naše" nebyly nejčistší, co však bylo horší, byl pohled na vodu. Byla plná řas. Naštěstí se vždy alespoň kousek našel, kde jich bylo minimum. Říkal jsem si, že by nebylo na škodu zkusit druhý den hledat jinou, nechtěl jsem však riskovat, že to bude stejné a ztratíme tím jen čas. Večer jsme dokončili ubytování a večer věnovali odpočinku na pokojích.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.