Zápisky z dovolené na Ukrajině 2011

Příprava Slovensko 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den
7.Den 8.Den 9.Den 10.Den 11.Den 12.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 11 - Kiev

Dnešní den v Kievě jsme původně chtěli věnovat především nákupům. Tím, že jsme dojeli dost brzy, šli jsme se nejdříve projít. Výchozím místem byl opět Chresčatik odkud jsme šli přes park Ševčenka kolem Univerzity a divadla ke Zlatým vratům. Zde jsme mj. zjistili, že to "drahé" vstupné do chrámu sv. Sofie platí ještě i sem a do několika dalších památek. Dnes bychom to nestihli, tak zase příště.
Odtud jsme zahli na ulici Jaroslavov val. Zde jsme narazili na slovenské velvyslanectví. Nebýt toho, že jsme si na dopravní značce všimli, že je vyjímka pro auta velvyslanectví SR a ČR, ušlo by nám, že za slovenským velvyslanectvím je schované i naše. Pak jsme různými uličkami došli zpět na Chresčatik.
V obchodech nás nakonec nic nezaujalo, tak jsme nákupy odložili na Užgorod.
Další naše kroky spěly kolem loutkového divadla k muzeu vody. Tam jsme se poprocházeli po parku a poté již jsme se postupně přemístili na nádraží a nasedli na vlak do Užgorodu.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.