Zápisky z dovolené v Japonsku 2010

Příprava 0.Den 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den 7.Den 8.Den 9.Den
10.Den 11.Den 12.Den 13.Den 14.Den 15.Den 16.Den 17.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 12 - Osaka/Nara

Dopoledne jsme vyrazili do Nary. Jsme hračičkové s čísly a tak jsme si vybrali vlak v 10:36 s příjezdem do Nary v 11:11. Zde jsme navštívili turistickou kancelář a získali mapu. Dle mapy jsme zjistili, že park není až tak daleko, aby bylo zapotřebí využít místní autobus (á200jenů). Po cestě jsme navíc navštívili jeden z místních menších chrámů a zakoupili si ovoce (podobné rynglím) na osvěžení. Ihned u 5-ti stupňové pagody byla paní, která prodávala ″sušenky″ pro místní srnky/srnce. Jakmile si někdo z turistů sušenky koupil, ihned se k němu pár srnek seběhlo. No a pokud jim dal, byly doela neodbytné - především pak srnci. Obdobně jsme dopadli i my. Co nás však zaujalo je to, že vlastní paní, co sušenky prodávala, neobtěžovali. Vlastní památky jsme zde po ″zklamání″ z Kjóta (proti Kumamotu) již nenavštěvovali zevnitř, ale jen prohlíželi zvenku. Na druhé straně je fakt, že já sám jsem spíš na přírodu a prohlídky interiérů nejsem schopen až tak ohodnotit. Poté jsme si především prošli park. Po cestě jsme potkali několik informačních kanceláří (celkem v Naře a jejím parku snad více než 5). V Obou informačních centrech (u nádraží a poté jedné v parku, kde byla vyhlídková terasa) byla obsluha velice milá, ochotná, ale přitom nevtíravá. Celkově návštěva Nary stála za to a mohu ji také doporučit.
Z Nary jsme jeli zpět do Osaky navštívit Korea Town, mj. také kvůli tomu, že zde měli mít doporučovaná jídla k ochutnání - Takojaki a Okonimiaki (pokud jsem se upsal, omlouvám se, v latince tam nikde jejich název asi neobjevíte - alespoň nám se to nepovedlo - tak jste odkázáni na ústní domluvu). Tato část na mapě není příliš podrobná, dá se však najít (pokud by člověk náhodou bloudil - Korea Town končí u řeky, kterou by nemělo být lehké minout). Po výstupu z vlaku nás uvítala dlouhá obchodní pasáž (zastřešená ulice), které jsou zde, jak zjišťujeme velice časté. Po projití pasáže jsme dle mapy prošili několika ulicemi a nakonec poměrně rychle Korea Town našli - přes ulice jsou každých několik metrů transparenty s Kojejským znakem na boku a uprostřed je brána s nápisem Korea Town. Jedná se především asi o tuto ″jednu″ ulici s pár postraními uličkami. Je zde především plno krámků s masem a různými upravenými (v omáčkách ap.) houbami a zeleninou (kimuchi - kimuči), s kořením ap. Také jsou zde různé kavárničky a drobné restaurace. Obchodů s oblečením ap. jsme tu viděli jen pár. V jedné restauraci jsme se na takojaki a okonomijaki zeptali, zde nám řekli, že jej nemají, tak jsme se zeptali, kde bychom jej mohli najít. Po poradě s kolegyní nám servírka ukázala směr, bohužel však pro nás se slovním vysvětlením pouze v japonštině. Po cestě jsme ještě navštívili kavárničku, kde to vypadalo, že se možná anglicky domluvíme - odhad byl správný. Zde nám cestu vysvětlili a dle ní jsme správnou hospůdku našli. V podstatě byla až když jsme opustili Korea Town (vraceli jsme se - tj. směrem od řeky k nádraží) po pravé straně. Zde sice také člověk s angličtinou neprorazí, názvy jídel a ruce pomohly k tomu, že jsme zjistili, že takojaki sice nemají, mají však okonomijaki. Ještě zbylo vybrat, zda si přejeme s masem nebo s chobotnicí (zde pomohla ukázka ingrediencí). Byli jsme 2 a tak jsme si dali jedno tak a druhé onak. Poté, co od stolu (seděli jsme ″u pultu″) odešli hosté ještě nás přesadili tam. Tak jako u pultu před námi byl ″horký″ plát, tak tento byl i uprostřed stolu. Po chvíli čekání jsme obdrželi specielní placku (odhadem dost se zeleninou) s vybraným masem. Tuto Vám prostřou na kovový horký plát uprostřed stolu. Placku pak krájíte přiloženou ″lopatičkou″ a následně jíte buď přímo z plátu nebo si přeskládáte na přiložený talířek.
Po večeři jsme si ještě doprošli Korea Town. Vzhledem k tomu, že pomalu již většinu krámků zavírali, nás zase tak moc nezaujal (ale stojí za to vidět, možná však více ve dne, ne až navečer). Nakonec jsme zase šli na vlak a jeli se ještě jednou podívat k DEN-DEN Town a především do okolních pasáží (jen tak pokochat a nasát atmosféru).

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.