Zápisky z dovolené v Japonsku 2010

Příprava 0.Den 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den 7.Den 8.Den 9.Den
10.Den 11.Den 12.Den 13.Den 14.Den 15.Den 16.Den 17.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 13 - Tokyo

Dnešní den bylo opět stěhování - tentokrát do naší cílové stanice - do Tokya. V Tokyu jsme se nejdříve na informacích (pravda JR) ptali, zda se někde v Tokyu dá koupit jízdenka ″TOKYO metro special 2-day open ticket″, od které jsme si na letišti v Naritě jeden pár pořídili, přemýšleli jsme však, že by se mohl hodit i druhý pár.
Bohužel jak v informacích, tak později i na hostelu nám potvrdili informaci, kterou jsem měl z Internetu, tj. že v Tokyu se již koupit nedá (navíc ji všichni, koho jsme se ptali asi viděli poprvé a netušili, že něco takového se dá na letišti v Naritě pořídit). Vzhledem k tomu, že jsme plánovali ještě další dva dny plně využít JR pass a mnohde po Tokyu se dá dojet i vlakem, dále již jsme po jízdence v Tokyu nepátrali.
Kolem 3 hod jsme se ubytovali na hostelu (byli jsme tam o něco dříve, check-in je zde však striktně od 15.hod).
Poté, co jsme se zabydleli, jsme vyrazili k bráně ″Kaminarimon Gate″ a chrámům v oblasti Asakusa. Než se dojde k chrámům prochází se kolem spousty stánků, především s upomínkovými předměty (a na strany jsou opět obchdní ulice). Na mapě, co jsme obdrželi z hotelu je také množství 100 yen shopů, pro zajímavost a srovnání jsme také některé navštívili. Poté jsme šli zjistit ke stanici vlaku UENO, jak je to na tuto stranu daleko k vlaku. No bylo to dost. Tak jsme provedli ještě jednu zoufalou akci - vyjeli jsme Narita expresem na letiště se podívat, zda tam ještě jeden pár jízdenek nekoupíme. Měl jsem za to, že je to tam tak půl hodiny, což by znamenalo časovou úsporu a jízdenka na metro by navíc představovala větší volnost v dopravě po městě. Bylo to však víc než hodinu (nevím, kde jsem k té mylné představě přišel). To už téměř nestálo za to. No ale už jsme byli ve vlaku a nejbližší zastávka za víc než půl hodiny. Tak jsme nakonec do Narity na letiště dojeli. Zde jsme však zjistili, že přepážky prodávající danou jízdenku již mají zavřeno (většina přepážek zavírá mezi 7.a8. hodinou večer). Zpět jsme pak jeli vlakem na zastávku Ryogoku. Odtud to bylo přece jen o trochu blíže. A také jsme zjistili, že je zde docela hezká jídelna - automat.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.