Zápisky z dovolené v Japonsku 2010

Příprava 0.Den 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den 7.Den 8.Den 9.Den
10.Den 11.Den 12.Den 13.Den 14.Den 15.Den 16.Den 17.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 17 - Tokyo

Tak dnes již odjíždíme. Ráno jsme se dobalili a odhlásili z hostelu s tím, že po dohodě (bývá to normální) jsme si zde ještě nechali většinu sbalených zavazadel v k tomu určeném místě a naposledy jsme vyrazili do Tokya. Nejdříve jsme navštívili zahrady u Tokyjského paláce a pak jsme se jeli podívat do Tokyjské zátoky. Pak už nám bohužel nezbylo více času, tak jsme si dali pozdnější oběd a jeli si pro věci na hostel. Zde již začínalo rojení na večerní ohňostroj (ještě větší než jsme předevčírem navštívili) - to bylo něco po druhé hodině. U hostelu jsme ještě naposledy navštívili Seven eleven a Lawson 100 yen shop, abychom utratili poslední zbytné yeny (zvlášť jsme měli odloženy yeny na vlak a pár yenů na letiště). Cesta z hostelu na metro s batohy již byla zábavná - prodírat se již mezi davy lidí připravujících se na ohňostroj (bylo kolem čtvrté a ohňostroj začínal po sedmé hodině - má být hodinu a půl a vystřílet se má 20 tisíc rachejtlí). Prodírat se prvním vchodem do metra jsme vzdali, šli jsme na druhý, o málinko vzdálenější. Zde jsme proti davu, který z něj stále proudil již uspěli. Dále pak cesta na Ueno na Keisei limited express, koupě jízdenky v automatu a cesta na letiště proběhly v pořádku. Na letišti jsme bez problémů odbaveni a postupně ještě utrácíme poslední yeny - ceny běžných věcí jsou zde obdobné jako ve městě, některé srovnatelné s turistickými místy. Jak jsme se zde procházeli, narazili jsme na jednodílnou Yukatu, kterou jsme za danou cenu nikde v Tokyu nenarazili (jednodílné jsme v Tokyu viděli kolem 4000yenů, také však i za 20000). Zde ji kupujeme za 2350yenů (ano je to pouze domácí, takže na úrovni těch, co jsme viděli v Tokyu kolem 4-5 tis). Tak zde již vytahuji kartu - na toto jsme si zásobu nenechali :-).
No a dále již jen cesta domů. Ta probíhá v podstatě standardně - snad jen, že tentokrát v Dubaji při přestupu je nutné při kontrole netbook nejen vyndat ze zavazadla, ale také zapnout ?!

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.