Zápisky z dovolené v Japonsku 2010

Příprava 0.Den 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den 7.Den 8.Den 9.Den
10.Den 11.Den 12.Den 13.Den 14.Den 15.Den 16.Den 17.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 8 - Beppu

Dnes jsme na snídani vyzkoušeli zakoupený instantní čaj. Balení bylo obdobné jako u nás káva 2v1 (apod.). Jak jsme zjistili, jednalo se o čaj s mlékem (tedy také 2v1), který měl na povrchu také pěnu, jako po ušlehání.
Po snídani jsme navštívili místní tradiční onsen. Opravdu se jedná o ″malou″ místnost tak na úrovni našeho sklepa, kde je místo pro opláchnutí, ″vanu″ (tak 2x3 m, hlubokou ″na sednutí″) s horkou minerální vodou (opravdu horkou - dost nad 40°C) a místo pro náboženské obřady.

Po návratu jsme pak s p.Sládkem jeli se vykoupat k moři na několik desítek km vzdálenou pláž (zda se to povede Vám, nemohu zaručit, bylo to především, že se měli jet koupat sami). Po cestě zpět nás ještě vzal k jednomu ze shintuistických chrámů a osvětlil nám některé zdejší zvyklosti (omytí rukou před vstupem na území chrámu, možnost a popis ″obřadu přání″. Mj. je zde i velký buben, do kterého si může kdokoli bouchnout přiloženými paličkami ať z důvodu nějakého obřadu nebo jen tak pro zábavu nebo aby uslyšel jeho zvuk (ano neodolal jsem a jednou jsem si do něj udeřil, právě abych uslyšel jeho zvuk - stál za to). Mnoho dalších informací o Japonsku jsme se od p. Sládka dozvěděli i po cestě autem. Také je zde pro nás nezvyklé, že občas se široká normální silnice zúží místy až do cestiček, kde sotva projede jedno auto (pokud se náhodou potkají dvě auta, jedno musí i několik desítek metrů couvat) a po nějaké době se zase změní v běžnou silnici.

Na večeři jsme si zašli do místní sushi restaurace. Nejdříve jsme si dle nápovědy od p.Sládka objednali u stolu, poté jsme se přemístili (po dohodě s personálem) ke stolečkům u pásu a zde jsme si pak vybírali očima. Také je zde zajímavý způsob placení - poté co dojíte a zažádáte o zaplacení, obsluha Vám spočte talířky s jednotlivými barvami či ornamenty (každá barva/ornament má určenu odpovídající hodnotu - u každého stolu je přiložen list s vyobrazením typů talířků a odpovídajících cen) a vy pak dle toho u pokladny zaplatíte tomu odpovídající obnos.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.