Zápisky z dovolené v Japonsku 2010

Příprava 0.Den 1.Den 2.Den 3.Den 4.Den 5.Den 6.Den 7.Den 8.Den 9.Den
10.Den 11.Den 12.Den 13.Den 14.Den 15.Den 16.Den 17.Den Závěr
Výdaje
Zpět na seznam

Den 4 - Kagoshima/Kumamoto

Dnes jsme vyrazili dál. Přes Hakatu do KUMAMOTO. Z Hakaty do SHINYATSUSHIRO jede velice komfortní rychík - nad sedadly má však jen boxy - obdobně jako v letadle (batoh-kletr se tam nevleze - dává se na zvláštní místo k tomu určené). Již se však staví trať pro shinkansen. V SHINYATSUSHIRO se přesedá.
V Kumamoto jsme jeli tramvají k hradu. Zde jsme koupili společnou vstupenku na hrad (vstup je placený včetně ″zahrad″, je však včetně vstupů do vnitřních prostor) a do rezidence. Zde jsme si vše prohlédli a po prohlídce rezidence jsme navštívili místní čajovnu. Pravda, kdybychom tam nebyli současně se 3 japonkami, byl by zřejmě velký jazykový problém - my uměli tak 4 slova japonsky a paní, které obsluhovaly ani slovo anglicky. Čaj byl vynikající (našlehaný) a celkově se jednalo o nezapomenutelný zážitek. Zpět na nádraží jsme jeli autobusem.
Dále jsme pokračovali na Kagošimu.
Vzhledem k tomu, že jsme se dodatečně rozhodli jet na Mt.Aso, byl jeden nocleh na Kagošimu málo (ráno jsme se chystali brzo vyrazit). Tak jsme se alespoň jen tak prošli trochu po nočním městě.

Nejsem ani spisovatel ani cestovatel, mnohé mé názory mohou být silně subjektivní.
Doufám však, že mé poznámky z cest mohou být užitečné pro obdobné turisty, kteří dávají z různých důvodů přednost individuální turistice. O navštívených místech pak najdete mnoho dalších informací na internetu z jiných zdrojů.
Osobně dávám přednost hostelům z důvodu, že nepožaduji extrémní pohodlí (pod stanem na festivalech těžko bude větší) a dávám přednost neformálnějšímu přístupu, častější individuální dostupnosti wifi internetu, kuchyňce a dalším přednostem hostelů.